20-10-2025

WALNE ŚLĄSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ W KATOWICACH

Kolejne Walne Zebranie Członków Śląskiej Organizacji Turystycznej odbyło się w Katowicach 16 października br. Przedmiotem obrad była tematyka nowego projektu promocyjnego współfinansowanego ze środków Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Województwa Śląskiego.

W związku z konkursem ogłoszonym w lipcu przez Ministerstwo Sportu i Turystyki dotyczącym programu pn. „Przeciwdziałanie skutkom powodzi z września 2024 roku – promocja turystyczna regionów poszkodowanych”, Śląska Organizacja Turystyczna mogła ubiegać się jako jedna z czterech Regionalnych Organizacji Turystycznych (zgodnie z zasadami konkursu) o dofinansowanie projektu promocyjnego dla województwa śląskiego. Dlatego zwróciła się do samorządu Województwa Śląskiego z wnioskiem o przekazanie dodatkowej składki członkowskiej w wysokości 500 000 zł, jako wkładu własnego na realizację projektu (co wynikało z warunków tego konkursu tj. dofinansowanie w wysokości 50%, a wartość projektu nie więcej niż 1 mln zł).

Celem konkursu, dedykowanego tylko 4 województwom, jest wszechstronna odbudowa potencjału turystycznego tych regionów poprzez działania promocyjne służące wzmocnieniu popytu na usługi turystyczne. W ramach projektu możliwe jest przeprowadzenie ogólnopolskiej kampanii promocyjnej wpierającej wizerunek danych obszarów oraz przyciągnięcie turystów i kreacja popytu na usługi turystyczne. Jej częścią będą: kampania telewizyjna (felietony w programie śniadaniowym, spoty reklamowe), kampania outdoorowa (reklama na lotnisku i na środkach komunikacji miejskiej w Warszawie i Krakowie, promocja w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, YouTube), wydarzenia promujące region oraz tworzenie i produkcja materiałów promocyjnych (udział w targach jest uzupełnieniem wcześniej wymienionych dużych kampanii promocyjnych poprzez bezpośredni kontakt z touroperatorami, potencjalnymi partnerami biznesowymi oraz turystami, którzy poszukują podróżniczych inspiracji, targi w Warszawie umożliwiają dotarcie do mieszkańców Warszawy, Mazowsza i okolic, którzy stanowią istotną grupę docelową naszych działań promocyjnych; targi SnowExpo w Katowicach oraz akcja promocyjna Beskidy Winter Go dedykowane są turystom aktywnym i narciarzom, czyli dokładnie grupie docelowej regionu Beskidów i Śląska Cieszyńskiego) oraz produkcja kreacji kampanii (stworzenie koncepcji kreatywnej, przygotowanie grafik, spotów wideo oraz projektów reklam banerowych; materiały będą wykorzystywane również w pozostałych kanałach promocji, zapewniając spójność wizualną i przekazową wszystkich działań).

Całkowity koszt projektu to: 1 mln zł, z czego 500 tys. stanowi wkład własny (sfinansowany ze składki dodatkowej Województwa Śląskiego) oraz 500 tys. dotacja ze środków MSIT.

Wniosek został pozytywnie oceniony i przyznane mu zostało wnioskowane dofinansowanie w pełnej wysokości.

▶️ Ważną częścią działań projektu będzie promocja Śląska Cieszyńskiego, w szczególności Cieszyna i Skoczowa oraz naszych beskidzkich miejscowości: Brennej, Trójwsi Beskidzkiej, Ustronia i Wisły.

 

Autor:

SRiWR 'Olza' - Euroregion ŚC-TS